Nie rozchodzi mi się o sam gatunek, a raczej o szeroką tematykę z życia kryminalnego !
Np; - Trylogia Pusher - Mój brat diabeł - Więzy krwi - Głowa byka
- Szybki cash ( I i II ) - Gorączka - Biegacz - American Me
- Go Fast Przypadek - Drugie oblicze - Hyena ( 2014 )
- Son of a Gun - Hwa-i - Zabić Irlandczyka
I wiele innych, oraz te najbardziej znane obowiązkowe klasyki z kina gangsterskiego !
Kiedyś wielki miłośnik kina grozy, a dziś jak odpalam te " horrorki " to chwila i kimam, nawet na fotelu, takie ekscytujące, szkoda czasu na kino niskich lotów.
Dlatego już bardzo rzadko oglądam takowe kino, zdecydowanie wolę właśnie np; kino kryminalne !
W żadnym wypadku nie nudzi, a czym mniej jest efekciarskie, bardziej nastawione na realizm, wciąga jak diabli !
Na początek polecam angielski mini-serial (4x 1godzinne odcinki) 'The take' z Tomem Hardym w roli głównej :) Mało produkcji ma do tego podjazd. W podobnym klimacie tego filmu to też sobie zapuść Kidulthood i kontynuacje Adulthood, wg mnie lepiej wykonane filmy :P Jest też całkiem niezły holenderski 'The Wolf' . To tak na szybko, jak Ci podejdzie to zapodam więcej ;)